- dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor prin sprijinirea utilizării eficiente a tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC) în predare și învățare;
- schimb de experiență în dezvoltarea materialelor de învățare interactive și motivante și a planurilor de lecție folosind platforme de e-learning și instrumente electronice;
- să pregătească elevii pentru utilizarea eficientă a TIC;
- să pregătească profesorii pentru utilizarea eficientă și motivantă a TIC la clasă și pe platforme de e-learning;
- să ajute școlile să implementeze oportunități inovatoare de într-n mediu online pentru a răspunde nevoilor tuturor elevilor.
Datorită cunoștințelor și abilităților dobândite în cadrul proiectului, am fost mai bine pregătiți pentru învățământul la distanță decât profesorii din alte școli în primăvara anului 2020, deoarece am învățat deja utilizarea practică a instrumentelor și platformelor precum Padlet, Quizizz, Kahoot, Google,Classroom, LearningApps, Concept Maps, WebQuest, Linoit, StoryBird, Moodle, Edmodo, Kami, Diigo, Madmagz și Quizlet.
Am testat procesul de învățare la distanță în mediu online și modelul de lecții prin cooperare a profesorilor fără să ne dăm seama că ne va ajuta pe toți în viitorul apropiat. Profesorii din Letonia au susținut lecții pentru elevii din Portugalia și, cu cooperarea mai multor profesori, au fost desfășurate cursuri pentru elevii din Letonia, folosind mediul de e-learning creat de profesorii portughezi.
Elevii din cele șase țări partenere au învățat împreună să creeze bloguri, prezentări Prezzi și videoclipuri. Cooperarea dintre elevi a început înainte de mobilitate și a continuat după mobilitate în mediu online, continuând munca începută la crearea unui blog. În cadrul activităților, elevii au învățat și folosind oportunitățile oferite de Bookcreator, Genially și Padlet și au participat la un concurs.
Instruirea virtuală comună a personalului pentru 58 de cadre didactice în mai 2021 a fost o mare provocare pentru noi toți, dar suntem mulțumiți de rezultat. Toate școlile partenere au fost implicate activ în crearea conținutului de formare. Cursul de formare creat folosind Padlet Wall este o resursă pe termen lung care va fi disponibilă după încheierea proiectului, deoarece toate cursurile, prelegerile, prezentările și lucrările create de profesori sunt disponibile pentru oricine dorește să învețe despre Jamboard, Genilly, StoryBoard, Webex, Python, Google Classroom, Geogebra și o varietate de instrumente și resurse digitale pentru studenții din educația specială.
Coordonatorii școlilor partenere continuă să consilieze și să predea pentru profesori atât din școlile proprii, cât și în școlile din alte regiuni.
Toate școlile partenere sunt convinse că diseminarea rezultatelor acestui proiect va inspira și va ajuta mulți profesori să folosească TIC mai eficient în sălile de clasă. Știm că noi instrumente și soluții pot fi găsite în fiecare zi datorită dezvoltării rapide în acest domeniu, dar credem că educatorii vor aprecia beneficiile utilizării instrumentelor digitale în procesul de învățare.
Coordonator :
TUKUMA VAKARA UN NEKLATIENS VIDUSSKOLA – TUKUMS, LETONIA
Parteneri :
AGRUPAMENTO DE ESCOLAS SA DE MIRANDA, BRAGA, PORTUGALIA
RIKSGYMNASIET FÖR DÖVA OCH HÖRSELSKADADE, OREBRO, SWEDEN
2 O EPAGGELMATIKO LYKEIO KATERINIS, GREECE
INDUSTRIJSKO-OBRTNIČKA ŠKOLA, SLAVONSKI BROD, CROATIA
LICEUL TEHNOLOGIC „FRANCIS NEUMAN” ARAD, ROMANIA
Workshopuri IC
TInstrumente digitale favorite
TCurs online
TRezultate chestionar ICT elevi
Rezultate chestionar ICT profesori
Pagina de Facebook a proiectului
AGRUPAMENTO DE ESCOLAS SA DE MIRANDA, BRAGA, PORTUGALIA – https://www.aesamiranda.pt/
RIKSGYMNASIET FÖR DÖVA OCH HÖRSELSKADADE, OREBRO, SWEDEN – https://gymnasieskolor.orebro.se/riksgymnasiet.4.74fcda93163d92d7cac1bed.html
2 O EPAGGELMATIKO LYKEIO KATERINIS, GREECE – https://2epal-kater.pie.sch.gr/
INDUSTRIJSKO-OBRTNIČKA ŠKOLA, SLAVONSKI BROD, CROATIA – http://ss-industrijsko-obrtnicka-sb.skole.hr/
LICEUL TEHNOLOGIC „FRANCIS NEUMAN” ARAD, ROMANIA – https://liceul-neuman.ro/