MADE FOR EUROPE – 2019

ZIUA PORȚILOR DESCHISE – 2019
March 25, 2019
EES – Effective e-Learning System Based on Digital Competences
March 25, 2019

În data de 22 martie, la faza județeană a Concursului Național MEN “Made for Europe”, care s-a desfășurat la Colegiul Național “Vasile Goldiș”, Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad a fost reprezentat de eleva Kett Andreea clasa a XI-a C cu proiectul european de parteneriat Erasmus+ „Noi unghiuri de bune practici privind incluziunea tuturor elevilor (NAIS), obținând un rezultat foarte bun, respectiv premiul I – categoria proiecte E+ de parteneriat, calificându-se la faza națională.

Au participat școli din România, Letonia, Belgia și Croația, iar printre produsele finale realizate a fost și Ghidul „Startup în incluziune și carieră”, care cuprinde fișe de lucru și recomandări adresate cadrelor didactice care lucrează în școli incluzive.

Bună ziua!

Vă propun un joc. Vă rog ca de pe telefoanele dumneavoastră mobile să accesați aplicația web 2.0 KAHOOT. Eu vă voi da un cod, care trebuie introdus iar dumneavoastră veți răspunde apăsând pe pătrățelul corespunzător răspunsului corect, ales de dumneavoastră. Nu este un test, doar un joc.

Am ales această variantă introductivă, deoarece completează foarte bine tema Proiectului de parteneriat Eramus+ „Noi unghiuri de bune practici privind incluziunea tuturor elevilor (NAIS), proiect desfășurat pe perioada a doi ani, cu participanți din România, Letonia, Belgia și Croația. 

Au avut loc 2 schimburi de elevi, 2 activități de formare cadre didactice, 2 întâlniri de proiect. Mai multe informații vă poate oferi site-ul proiectului http://nais.medskolazd.hr/#sthash.eq7mfhBl.dpuf.

M-am întrebat mereu dacă știu care e drumul. Mi-am răspuns că nu, dar că niciodată nu m-am oprit din a căuta calea.

Cine sunt eu?

Pot fi cu dificultăți de învățare de ….

Sau pot fi dislexic…

Pot fi disgrafic…

Sau pot fi un elev cu discalculie…

Pot avea deficiențe de auz…

Pot proveni dintr-un mediu social dezavantajat…

Sau…  pur și simplu încerc din toată ființa mea să nu abandonez școala…

Pot fi tu, sau ea, sau el… pot fi noi, sau voi sau ele…. pot fi doar o voce, dar pot deveni și ecou.

Pentru că toți suntem parte ai aceleași lumi, în cadrul proiectului NAIS a fost realizat un ghid, ce cuprinde recomandări adresate cadrelor didactice care lucrează în școli incluzive și nu numai. Este util în activitatea curentă prin faptul că prezintă recomandări și fișe de lucru.

Diversitatea școlilor implicate a determinat unghiuri de abordare diferite a procesului de incluziune și a orientării în cariera viitoare.

Eleva Kett Andreea – la Faza Județeană a Concursului Național „Made for Europe” – 2019